måndag 16 maj 2011

Utställning och resten av helgen

Helgen har flutit på med rent nöje! Det var länge sedan jag hade så rolig helg :)
På fredag hämtade jag och Vilde hem storasyster Vilma från förskolan i Luleå! Det är ju alltid lika mysigt och roligt att få hem henne o vi blir hela familjen igen :) vi myste på hemma och bara tog det lugnt. På lördag morgon klev jag och ungarna upp så mannen fick ostörd sovmorgon, vilket var väldigt välbehövt. När klockan slog 13 så började vi göra oss i ordning för Mora Träsk som jag och Vilma skulle och se på Boden Arenan ;D








Det var väldigt uppskattat av både henne och mig, dessutom väldigt mysigt att göra nå bara vi tjejer ;)

Vi smet några minuter innan det slutade för att hinna till Inre Kraft kontoret där Inre Kraft loppet skulle starta. Jag, Vilma, Johan och Vilde skulle nämligen gå den rundan som var på en mil. 1 timme och 40 minuter senare var vi i mål, så jäkla skönt att få röra på sig!

Vi hade planerat en grillkväll med Jessica, Jacob, Linnea och Henke. Så vi studsade hemmåt och plockade ihop den eviga röran lite grann :) strax efteråt dök allihopa upp och vi började laga maten som Jessica o Jacob bjöd på, tusen tack! <3 Nästa gång är det vår tur att bjuda :)

Mätta o belåtna så plockade pojkarna undan medans vi tjejer drack lite drinkar och satt o snackade skit :)
Det var verkligen en toppenkväll! :)

Vi kom i säng lite väl sent, så det var liiite tungt att kliva upp dagen efter, trots att Johan tagit Vilde hela natten. Men kl 7:30 var vi i Råne utanför Emma o Jens, vi skulle samåka så vi slapp ta 3 bilar dit :) jättesnällt av er!
Pojkarna åkte en bil o vi flickor åkte en, klockan 9 var vi framme på utställningen i Överkalix och hundarna var besiktade.

Dagen gick bra, Ferra blev 3:e bästa tik, en placering från certet och Pow vann rasen o gick vidare för att tävla om bäst i grupp, där nöp vår lille gris 2:a plats. Helt otroligt! :) Amstaffen brukar aldrig gå bra i gruppfinaler tycker jag, så vi är galet nöjda!




Vilma är jag så stolt över, min stora tjej som blivit så självständig och modig!! Dom hade barnpassning där för de barn som ville, o Vilma skulle promt med dem till lekparken längre bort. Och med dem spenderade hon större delen av dagen, så mallig då hon kom tillbaka och hade vågat :-*
Barnen var glada o nöjda i 6 timmar, vi har verkligen världen snällaste barn <3

Kortfattat: världen bästa helg på länge :)

1 kommentar:

  1. Vilken helg! :) och vad kul att det gick så bra på utställningen :)

    SvaraRadera